Kalábovi

Kalábovic wikina

Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web


pitel:blender

Blender workshop

FIXME Pokusit se časem domluvit ve Starém pivovaru Blender night s projekcemi Elephants Dream a Peach včetně Making of…, shorty, atd.

Prerekvizice

Účastníci worshopu by měli zvládat práci s klávesnicí a myší. Měli by mít svůj vlastní počítač (laptop), klávesnici a myš. Externí klávesnice a myš je nutnost! Dále by již měli mít nainstalován a funkční Blender (verze 2.45), více v sekci První spuštění. Účastníci mohou mít libovolný operační systém na kterém Blender běhá, přednášející však používá Linux.

FIXME

  • Možnost půjčit vybavení?
  • Možnost zakoupení knihy pro účastníky?
  • Vytištění mapy kláves pro účastníky?

První spuštění

  1. Stáhněte si a nainstalujte Blender pro váš OS z webu http://www.blender.org/download/get-blender/, případně použijte Váš balíčkovací systém. Otrlí mohou zkusit z webu GraphicAll.org stáhnout Daily Automated build.
  2. Spusťte Blender běžným způsobem (zástupce na ploše, z nabídky Start či jiné, příkazem blender).
  3. Měli byste vidět úvodní obrazovku a následně hlavní pracovní prostředí Blenderu skládající se z nabídky nahoře, čtvercové sítě uprostřed a tlačítek dole.
  4. Nelekněte se, a Blender ukončete
    1. Kliknutím na křížek v pravém horním rohu
    2. Z horního menu zvolte File → Quit Blender
    3. Klávesovou zkratkou Ctrl+Q a potvrzením levým tlačítkem myši
  5. To je vše, jste připraveni na workshop :-)

FIXME Python?

Lekce

První

  1. Seznámení se se základy počítačové grafiky, její rozdělení na vektorovou a bitmapovou, základní pojmy 3D grafiky.
  2. Seznámení se s uživatelským prostředím Blender, jeho variabilitou.
  3. Základní klávesové zkratky.
  4. Vytvoření a vyrenderování první jednoduché scény z primitiv.

Druhá

  1. Práce se světly
  2. Editace meshe
  3. Materiály

Třetí

  1. Dokončení materiálů
  2. Texturování, UV mapy
  3. Skriptování

Čtvrtá

  1. Animace pomocí křivek
  2. Armatury

Pátá a šestá

  1. Fyzika
  2. Částice (vlákna)
  3. Voda
  4. Tkaniny
  5. Pevná tělesa

Sedmá

  1. Compositing FIXME Byla by sranda sehnat klíčovací (zelené/modré) pozadí
  2. Nastavení renderu podrobně
  3. Vylepšování renderu
/var/www/wiki/data/pages/pitel/blender.txt · Poslední úprava: 03. 07. 2012, 13.53:38 autor: 127.0.0.1