#include <windows.h> #include <stdio.h> #include <string.h> // globální proměnné HINSTANCE hInst; // funkční protopypy. int WINAPI WinMain(HINSTANCE, HINSTANCE, LPSTR, int); LRESULT CALLBACK MainWndProc(HWND, UINT, WPARAM, LPARAM); void onPaint(HWND hWnd); int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpCmdLine, int nCmdShow) { MSG msg; BOOL bRet; WNDCLASS wcx; // třída okna HWND hWnd; hInst = hInstance; // naplnění atributů třídy tvořeného okna wcx.style = CS_HREDRAW | CS_VREDRAW; wcx.lpfnWndProc = (WNDPROC) MainWndProc; wcx.cbClsExtra = 0; wcx.cbWndExtra = 0; wcx.hInstance = hInstance; wcx.hIcon = LoadIcon(NULL, IDI_APPLICATION); wcx.hCursor = LoadCursor(NULL, IDC_ARROW); wcx.hbrBackground = GetStockObject(WHITE_BRUSH); wcx.lpszMenuName = (LPCSTR) "MainMenu"; wcx.lpszClassName = (LPCSTR) "MainWClass"; // registrace třídy okna if (!RegisterClass(&wcx)) { return FALSE; } // vytvoření okna dané třídy hWnd = CreateWindow( "MainWClass", // třída okna "MUL 2 - WinAPI", // titulek WS_OVERLAPPEDWINDOW, 50, // pozice a rozměry okna 100, 500, 500, (HWND) NULL, // bez vlastníka (HMENU) NULL, hInstance, (LPVOID) NULL); if (!hWnd) { return FALSE; } // prvotní vykreslení obsahu okna ShowWindow(hWnd, nCmdShow); UpdateWindow(hWnd); // smyčka zpráv while ((bRet = GetMessage( &msg, NULL, 0, 0 )) != 0) { if (bRet == -1) { // zpracování případné chyby ignorujeme - konec } else { TranslateMessage(&msg); DispatchMessage(&msg); } } return (int) msg.wParam; } //WinMain LRESULT CALLBACK MainWndProc( HWND hWnd, // handle okna UINT uMsg, // identifikátor zprávy WPARAM wParam, // první parametr zprávy LPARAM lParam) // druhý parametr { switch (uMsg) { case WM_CREATE: // vytvoření okna return 0; case WM_SIZE: // změna velikosti okna return 0; case WM_DESTROY: // zruení okna PostQuitMessage(0); return 0; case WM_PAINT: // vykreslení obsahu okna onPaint(hWnd); return 0; // // stejným způsobem lze oetřit dalí typy zpráv // default: return DefWindowProc(hWnd, uMsg, wParam, lParam); } } //MainWndProc void onPaint(HWND hWnd) { // vykreslení obsahu okna... PAINTSTRUCT ps; HDC hDC; RECT rect; HPEN hPen; HPEN hOldPen; GetClientRect(hWnd, &rect); // získání rozměrů klientské části okna hDC = BeginPaint(hWnd, &ps); // získání DC for (ssize_t y = 0; y < rect.bottom; y++) { unsigned char green = (255.0 / rect.bottom) * y; unsigned char blue = 255 - green; hPen = CreatePen(PS_SOLID, 0, RGB(0, green, blue)); // vytvoření nového pera hOldPen = SelectObject(hDC, hPen);//nastavení pera MoveToEx(hDC, 0, y, NULL); //nastavení "kurzoru" LineTo(hDC, rect.right, y); //vykreslení čáry SelectObject(hDC, hOldPen); //opětovné nastavení původního pera DeleteObject(hPen); //uvolnění prostředků } BITMAP bitmap; HDC hdcBitmap; HDC hMemoryDC; HBITMAP hMemBmp; hMemoryDC = CreateCompatibleDC(hDC); //vytvoření memory DC hMemBmp = CreateCompatibleBitmap(hDC, 500, 500); //vytvoření bitmapy SelectObject(hMemoryDC, hMemBmp); //nastavení bitmapy pro daný DC HBITMAP hBitmap = NULL; hBitmap = (HBITMAP)LoadImage(GetModuleHandle(NULL), "trollface.bmp", IMAGE_BITMAP, 0, 0, LR_LOADFROMFILE); if (hBitmap == NULL) { MessageBox(NULL, "Could not load image.", "Error", MB_OK | MB_ICONEXCLAMATION); } hdcBitmap = CreateCompatibleDC(hDC); GetObject(hBitmap, sizeof(bitmap), &bitmap); //získání informací o grafickém objektu SelectObject(hdcBitmap, hBitmap); BitBlt(hDC, rect.right / 2 - bitmap.bmWidth / 2, rect.bottom / 2 - bitmap.bmHeight / 2, bitmap.bmWidth, bitmap.bmHeight, hdcBitmap, 0, 0, SRCAND); DeleteDC(hdcBitmap); EndPaint(hWnd, &ps); }