Obsah

Realistické zobrazování

Metoda sledování paprsku

Ray tracing (graphics)

Dobře zobrazuje:

Ovšem chybí měkké stíny, prasátka, nerozkládá paprsek na spektrální složky apod.

Princip

Urychlení výpočtů

Radiozita

Radiosity (computer graphics)

Je postavena na jiném principu než rodina metod založených na sledování paprsku. Myšlenka radiozity spočívá v aplikaci zákona zachování energie na uzavřené systémy složené z povrchů, jež světlo pohlcují, odrážejí a eventuelně vyzařují.

Za předpokladu dostatečně malých elementů scény a dokonalé matnosti povrchů, radiozita počítá fyzikálně správné osvětlení (oproti ostatním metodám).

Rovnice radiozity

Udává plošné ohodnocení povrchových elementů ve scéně z hlediska přímého i nepřímého osvětlení daného elementu. Výsledkem výpočtu tedy není snímek. Při snímkování stačí už jen vyhodnotit viditelnost.

Bᵢ = Eᵢ + ρᵢ · ∑BjFij

Form factor

Výpočet

Postup osvětlování a zobrazování pomocí radiozity

Nevýhoda

Optimalizace

Distribuované sledování paprsku

Distributed ray tracing

Paprsky z kamery (Eye rays)

Stínové paprsky (Shadow rays)

Odražené paprsky (Reflection rays)

Zalomené paprsky (Refraction rays)